۱۳۹۱ بهمن ۳, سه‌شنبه

سوم بهمن ماه سال نود و یک


ضرغامی: تمام شبکه‌های برون‌مرزی رسانه ملی در حال حاضر فعالند

 irib_logo

عزت‌الله ضرغامی با بیان اینکه این تحریم‌ها هزینه‌های زیادی را به امریکا و اتحادیه‌ی اروپا تحمیل می‌کند، تصریح کرد: در حال حاضر تمامی شبکه‌های برون مرزی رسانه ملی شامل هیسپان تی‌وی، پرس تی‌وی، العالم، کوثر و سحر فعالند و پخش برنامه ایران برای علاقمندان در مناطق مختلف دنیا ادامه دارد.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، سید عزت‌الله ضرغامی، رییس سازمان صدا و سیما از فرستنده تلویزیونی زیبا کنار بازدید کرد، هم زمان با این بازدید پنج شهر گیلان تحت پوشش پخش دیجیتال برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال قرار گرفتند.

شهرهای تالش، رودبار، املش، لنگرود و آستارا، پنج شهرستانی هستند که از این پس ۱۸ شبکه تلویزیونی و ۱۱ کانال رادیویی صدا و سیما را دیجیتالی دریافت می‌کنند.

رییس رسانه ملی در این بازدید با بیان اینکه اولویت نخست رسانه ملی گسترش سیگنال‌رسانی دیجیتال در سراسر کشور است، گفت: تلاش داریم متناسب با اعتبارات و برخورداری از توانمندی‌های داخل کشور، به تدریج تمام مناطق کشور را تحت پوشش پخش دیجیتالی قرار دهیم.

رییس سازمان صدا و سیما گفت: از زمانی که حساسیت های دنیای غرب به سرکردگی امریکا نسبت به رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران بیشتر شده، تعداد مخاطبان و علاقه مندان به شبکه ها و برنامه های برون مرزی کشور نیز در مناطق مختلف جهان افزایش یافته است.

رییس رسانه ملی همچنین تحریم صداوسیما را نشانه‌ی توانمندی ایران در عرصه‌ی جنگ رسانه‌یی عنوان کرد و گفت: اعمال فشار دنیای استکبار بر موءسسات ماهواره‌یی نشانه‌ی درماندگی آنان در مقابل حقیقت است و آزادی بیان و حقوق بشر غربی ها را به استهزاء می‌گیرد.

محسن نصرپور، مدیر کل صداوسیمای گیلان نیز دراین بازدید با اشاره به وضعیت فرستنده های گیلان گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد جمعیت شهری گیلان معادل ۶۵ درصد کل جمعیت استان تحت پوشش پخش دیجیتالی برنامه های صداوسیما قرار گرفته اند.

مدیرکل صدا و سیمای گیلان افزود: امیدواریم با همکاری مسئولان استان و سازمان صدا و سیما بتوانیم تمام استان را تحت پوشش این فرستنده ها قرار دهیم 
 
http://upload7.ir/images/23507763981619721055.png
پوشش دیجیتالی در استان لرستان ۵۲ درصد است


irib
 
مدیر کل صداوسیمای مرکز لرستان گفت: پوشش دیجیتالی در استان ۵۲ درصد است.
فتاح کمری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، افزود: هم اکنون پوشش شبکههای اول، دوم و سوم سیما و شبکه افلاک در استان ۱۰۰ درصد، پوشش شبکه ۴، ۹۴ درصد، شبکه خبر ۹۵ درصد و شبکه قرآن و آموزش ۹۰ درصد است.
وی با بیان اینکه پوشش پخش دیجیتال در استان نیز در حال حاضر ۵۲ درصد است، اظهار کرد: در حال حاضر شهرهای خرمآباد، بروجرد، دورود و پلدختر تحت پوشش دیجیتال با پخش ۱۹ شبکه تلویزیونی و ۱۱ شبکه رادیویی هستند.
این مقام مسؤول تصریح کرد: لرستان اولین استانی بوده که بلافاصله بعد از راهاندازی سیستم پخش دیجیتال علاوه بر مرکز لرستان، شهرستانهای بروجرد و دورود را نیز به طور همزمان و سپس پلدختر را تحت پوشش قرار داده است.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان یادآور شد: تا پایان امسال شهرهای الشتر، نورآباد، الیگودرز و کوهدشت نیز به نظام پخش دیجیتال مجهز خواهند شد.
 

http://upload7.ir/images/23507763981619721055.png
پایان پخش شبکه های ” GEM “

 http://3mroozna.tk/wp-content/uploads/2012/09/GEM-HD.jpg

همانگونه که قبلا اعلام کردیم این شبکه ها به دلایل مالی و یا پرداخت نکردن هزینه ایرتایم قطع نشده اند و پخش این شبکه ها را متوقف ساختند به دلایل شکایتی که از این گروه شده بود و خود مسئولین رسانه ” جم ” تمام تلاش خود را حتی با ” تغییر نام شبکه ها ” انجام دادند تا دچار قطعی نشوند که انجام نپذیرفت . با توجه به اینکه کوچکترین اطلاع رسانه ایی در این باره از این رسانه برای عموم قرار داده نمی شود لذا گمانه زنی ها و اطلاعات پرووایدر از قبل اثبات می کند از گروه رسانه ایی ” جم ” شکایت شده و بار حقوقی برای این نام تجاری در نظر گرفته شده است کاری که چند سال پیش درمورد شبکه سلطنت طلب ” NITV ” صورت پذیرفت و حتی الان پس از سال ها بعد از بازگشت نیز نتوانستند با ان نام تجاری ادامه کار دهند و پسوند ” یونایتد ” را افزودند . حال با تجربه و شناخت قبلی حتی از شبکه هایی چون ” تیوی پرشیا ” که بعد ها با نام TVP یا ” کانال یک ” که با پسوند ” HD ”  به نوعی از محرومیت پخش فرار کردند اینبار شامل حال پربیننده ترین شبکه ی ماهواره  شد و استفاده از نام تجاری GEM ممنوع شده است .



به گزارش امروزناء بر همین اساس بازهم این شبکه موضوع را علنی و برای عموم اعلام نکرده و در اخرین صحبت ها  با اعلام ” بعلت پاره ای مشکلات، موقتا شبکه های جم از ماهواره پخش نمیشن



سعی در نگه داشتن بینندگان خود دارند و حتی تا انجا پیش رفتند که از ساعاتی پیش شبکه های این گروه به صورت زیر تغییر نام دادند :



GEM sport.1 HD=athletics hd
GEM music.1 HD=music.1 HD
GEM junior=minor
Gem tv=tv
GEM movies.1 HD=mena hd
GEM life.1 HD=onyx hd



با تغییر نام شبکه های این رسانه دو علت اساسی را می توان حدس زد :



1-  شکایت از این رسانه و بار حقوقی برای استفاده از نام تجاری ” GEM ”



2- تحت فشار بودن مدیریت مسئولین و کارمندان این رسانه در صورت پخش
 
http://upload7.ir/images/23507763981619721055.png

پخش سریالهای GEM از کانال خورشید

  
هانطور که قبلا برای اولین بار خبر روی اومدن کانال افغانی خورشید در ماهواره اکسپرس در ۵۳درجه شرقی رو اعلام کرده  بودم باید به عرض شما دوستان برسانم سریالهای حریم سلطان / عمرگل لاله ووو.از این کانال پخش میشود .



البته کانال ۱TV هم حریم سلطان رو پخش میکند .



دوستانی که مسیر یاهست رو دارن و کانال خورشید رو دریافت نمیکنند حتما باید تنظیم خودشون رو ارتقا بدهند و درواقع سیگنال دریافتی خودشون رو افزایش بدهند و حتما از دیش جدا استفاده نمایند :


۱۱۱۰۶



عمودی



02222 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر