۱۳۹۱ بهمن ۱۷, سه‌شنبه

هفدهم بهمن ماه سال نود و یک

گلسا سرابی دختر شایسته ایران در مسابقات ملکه جهان ۲۰۱۳

images


مسابقه انتخاب ملکه زیبایی‌ جهان ” Queen of The Universe ” روز یکشنبه ۲۷ ژانویه ۲۰۱۳ از طرف شرکت فیلم‌سازی ” Infinity Media ” با همکاری سازمان خیرخواهی “Unesco” در سالن تئاتر سبان واقع در بورلی هیلز کالیفرنیا برگزار شد. در این مسابقه که ۵۷ نفر از منتخبین هر کشور در آن شرکت داشتند، گلسا سرابی دختر ایرانی‌ ساکن آمریکا در حالیکه از طرف هیئت داوران مؤسسه برگزار کننده به عنوان نماینده و دختر شایسته ایران انتخاب شده بود با ۵۶ کشور دیگر به رقابت پرداخت.در مراحل اولیه مسابقه گلسا قابل به حضور در ۱۵ نفر برتر و پس از اون ۱۰ نفر برتر مسابقه شد.

گلسا سرابی در حالیکه از هیئت داوران مؤسسه برگزار کننده جایزه ویژه و برتر مسابقه ” Queen of The Universe Award” رو از آن خود کرد، برای تمام زحمت‌هایی‌ که در طول ۶-۸ ماه اخیر کشیده بود و بهترین کسی‌ بود که از نظر آنها نشان دهنده معنای واقعی “ملکه دنیا” از هر نظر بود، در نهایت با قرار گرفتن در کنار کشور اسرائیل به ۵ نفر برتر مسابقه راه پیدا نکرد.
http://upload7.ir/images/23507763981619721055.png

پرتاب ماهواره طلوع از پایگاه فضایی امام خمینی(ره) در آینده نزدیک

 13911107000585_PhotoA

سردار احمد وحیدی وزیر دفاع در جمع پژوهشگران فناوری فضایی کشور، با تبریک دهه مبارک فجر گفت: فرزندان پاک سرزمین ما زمانی که ماهواره امید را با ماهواره ‌بر سفیر یک A به فضا فرستادند، ناباوری، جهان را فرا گرفت.

وی با بیان اینکه دشمنان ملت ایران می‌گفتند چطور ایران به چنین دستاورد بزرگ علمی دست یافته است، خاطرنشان کرد: برخی کشورهای پیشرفته نتوانسته‌اند، ماهواره به فضا بفرستند، نمونه این کشورها، کره جنوبی بود که با تمام تلاش‌ها و کمک‌ها نتوانست در این زمینه موفق باشد.

وحیدی به پرتاب ماهواره رصد دانشگاه مالک‌اشتر، پرتاب ماهواره نوید دانشگاه علم و صنعت و دیگر کاوشگرها و همچنین آخرین کاوشگر که اولین موجود زنده را به فضا فرستاد، اشاره و تصریح کرد: کاوشگر ایرانی ۵۲۰ کیلومتر بالای جو رفته و در ادامه محموله خود را به سلامت بازگردانده است اما ما شاهد فضای مسموم هستیم چرا که این کار ایران بسیار مهم بوده است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ادعای برخی‌ از غربی‌ها درباره دروغ بودن پرتاب ماهواره‌ ایرانی به فضا، تاکید کرد: در دولت نهم، برنامه ده‌ساله هوا و فضا تدوین شد و این برنامه با سرعت بالایی پیش رفت؛ در این مدت پیشرفت‌های داشته‌ایم که بعضا در بین پنج کشور جهان محدود بوده است،

وحیدی با تاکید بر اینکه برنامه‌های دیگری از جمله پرتاب ماهواره فجر سازمان صنایع الکترونیک، پرتاب ماهواره دانشگاه شریف، پرتاب ماهواره طلوع ساخته شده سازمان صنایع الکترونیک توسط ماهواره‌بر سیمرغ که گام جدیدی در حوزه فضایی است در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: همه دانشگاه‌ها در مسیر مسائل فضایی حرکت می‌کنند که این آینده خوب این حوزه را نشان می‌دهد و مرکز جدید تست موتورهای جدید در این راستا ایجاد شده است؛ پایگاه پرتابی به نام حضرت امام مراحل آخر خود را طی می‌کند که پرتاب سیمرغ از آن پایگاه انجام خواهد شد.

وی در واکنش به ادعای دشمنان انقلاب اسلامی مبنی تهدیدآمیز بودن برنامه‌های فضایی ایران، تاکید کرد: بنا به گفته آژانس، ۹۵ درصد ماهواره‌هایی که در دنیا به کار جاسوسی و تامین مقدمات عملیات نظامی می‌پردازند برای آمریکاست.

http://upload7.ir/images/23507763981619721055.png

گسترش همکاری میان سازمان صدا و سیما و شبکه المنار لبنان

 http://3mroozna.tk/wp-content/uploads/2012/08/irib_logo.jpg

 آقای دکتر حسینی، مشاور رئیس سازمان و رئیس مرکز امور بین الملل در دیدار با هیات شبکه المنار در خصوص گسترش دامنه همکاریهای فیمابین تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز امور بین الملل رسانه ملی ، این هیات به ریاست آقای شیخ ناصر اخضر، قائم مقام شبکه المنار و با همراهی آقای بلال منعم، معاون قائم مقام شبکه المنار و آقای نبیل حموده، رئیس دفتر شبکه المنار در تهران در ملاقات با رئیس مرکز امور بین الملل و مدیر کل ارتباطات و همکاریهای بین المللی این مرکز ، در خصوص گسترش همکاری های فیمابین در کلیه حوزه های رسانه ای به مذاکره و تبادل نظر پرداختند.

بنا به اظهارات اداره ارتباط با اتحادیه ها و مجامع رسانه ای مرکز امور بین الملل، این هیات همچنین با اشاره به خاتمه یافتن اعتبار یادداشت تفاهم میان سازمان صدا وسیما و شبکه المنار نسبت به امضای متن جدید ابراز علاقه کردند. در مقابل آقای دکتر حسینی، رئیس مرکز امور بین الملل، نیزضمن  اعلام آمادگی برای همکاری در حوزه های مختلف رسانه ای با امضای یادداشت تفاهم جدید با شبکه المنار موافقت کردند.

http://upload7.ir/images/23507763981619721055.png

جشنواره روز ملی فناوری فضایی

 http://3mroozna.tk/wp-content/uploads/2013/02/Untitled.jpg


موسسه علوم و کیهان شناسی هفت آسمان در راستای نیل به آرمانهای علمی - آموزشی خود و همگانی نمودن دانش کهن اخترشناسی و آشنایی عموم شهروندان با کاربردهای صلح آمیز فناوری نوین فضایی، به مناسبت سال گشت پرتاب ماهواره امید و روز ملی فناوری فضایی ویژه برنامه ی روز ملی فناوری فضایی را در ایام مبارک دهه ی فجر برگزار می نماید.

این جشنواره ی علمی - آموزشی ویژه ی مدارس، مراکز آموزشی، نهادها و سازمان های دولتی و خصوصی، موسسات آموزشی، مراکز فرهنگی و مساجد می باشد.این برنامه از بخش های متنوع و مفیدی تشکیل شده است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱ ( پخش مستند کامل ماهواره امید ( از ساخت تا پرتاب )

۲ ( سخنرانی و همایش علمی پیرامون مباحث روز نجوم اخترشناسی و هوافضا)

۳ (سینما فضا ( پخش مستندات علمی جذاب و هیجان انگیز )

۴ ( رصد آسمان با کمک تلسکوپ های پیشرفته ی آماتوری ( رصد لکه های خورشیدی، ماه، سیاره مشتری و دیگر اجرام آسمانی قابل رویت )

۵ ( بازیهای فضایی و نرم افزارهای نجومی)

۶ ( مسابقه ی جذاب موشک های کاغذی)

۷ ( نمایشگاه و فروشگاه محصولات نجومی)



از تمامی مدیران مدارس و مسئولین فعال مراکز دولتی و خصوصی دعوت می شود در صورت تمایل آمادگی خود را جهت برگزاری این جشنواره علمی - آموزشی به صورت مکتوب و یا تلفنی اعلام نمایند.

تاکنون مراکز ذیل آمادگی خود را جهت برگزاری این جشنواره اعلام نموده اند:


 - دبیرستان دخترانه ی بهارستان

 - دبستان دخترانه ی شهید غروی

 - مجتمع پسرانه ی ادب

 - مجتمع پسرانه ی معراج

 - دبیرستان دخترانه ی شهید بهشتی

 - مدرسه ی دخترانه ی فرزانگان ۲

 - مجتمع پسرانه ی تزکیه

 - مدرسه ی دخترانه ی فرزانگان ۱

 - دبیرستان دخترانه ی واله 
 
تلفن جهت رزرو و کسب اطلاعات بیشتر: ۰۲۶۳۲۲۳۱۴۹۴

تلفکس : ۰۲۶۳۲۲۸۵۰۲۸

همراه : ۰۹۱۲۴۶۳۰۸۱۵ - ۰۹۳۷۱۷۷۷۱۳۲

پست الکترونیکی : info@7skies.asia

وب سایت : www.7skies.asia


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر